ankihansson

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Ann-Christine Hansson - 19 september 2012 18:45

Svårt att få rutiner här!

Gubben fick helt plötsligt omslängt med arbetsdagar, bara för den här veckan.

Men funkar rätt bra med:

Ut med hundarna, sätt på kaffet, sen hämta tidningen, med hundarna,

sen ankorna, Karlsson kvackar irriterat om jag är sen.

Kolla om hästarna har hö kvar...

Frukost till hundarna o sen jag och tidningen. Ibland får jag dela med gubben.

Administration

Hyfsat väder, skrittur med Rezy, tog Niccans dressyrsadel, sitter så bra i den. Hmm. kanske funkade. Rezy känns bra, hon var stel förra veckan, men verkar okej nu. Kanske ska börja träna lite trec nu.

Igår var jag i Vallby Ridhus (tak) med Niccan. Nu börjar hon funka riktigt bra, övergångarna till trav från galopp är fortfarande sämst men kommer sig. Helt klart lättare att rida henne där än hemma, eftersom "ridbanan" lutar lite.

Fixat med vinterhagen, staketet vid ankhuset, tagit in mer hö, hästarna käkar en del nu. Dottera var här en sväng och la på täcke på sin älskling, sen åkte hon, hann knappt se att hon var här. sen kom hon tillbaka för att rida. Tur hon har hästen här, annars ksulle jag väl se henne lika lite som dom andra ungarna.
Lägger in en bild på familjen Karlsson.Herr Karlsson, Madicken och Pippi vaktar huset.
 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards