ankihansson

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Ann-Christine Hansson - 14 december 2014 16:37

vaknade ju tidigt imorse. Så när klockan var halv nio hade jag hunnit promenerat med hundarna, läst tidningen, ätit frukost, tvättat en maskin, röjt i köket, mockat halva hagen och packat ur bilen sen igår. Sen bar det av till Mon där jag mötte upp två klubbkamrater och vi högg några specialbeställda granar. Sen for jag iväg på leveransturné. Först västerut i Vretstorp, sen två i centrala, en i Östansjö och en, hmm mellan Vallby o Brändåsen. Tillbaks till Vretstorp, Lastade granarna vid Folkets hus för flytt till Mias hörna. Handlade, hem o mockade klart i hagen. Fixade klart det ekonomiska med granarna. Förberett för hovslagaren som kommer imorgon och lektionerna till e.m. 


-Niccan hänger fortfarande med. Veterinären gav upp men Lotta Martinsson har behandlat henne med laser och nu verkar hon riktigt bra. Denna vecka har jag börjat trava lite och hon verkar inte ha ont, så håll tummarna.....

Bjuder på bild på snygga hästar som bästa Ella tagit!

 

Av Ann-Christine Hansson - 14 december 2014 05:38

En månad har gått och här har det hänt nada! Däremot har livet rullat på. Får väl backa bandet lite efterhand. Tar väl det aktuellaste först. Hann baka lite på förmiddagen i går.Glutenfria muffins med saffran och pistagekräm. Mums. Glutenfria pepparkakor blev det för en vecka sen. Sen fick jag hjälp av Bosse att sätta 2 broddar fram på Rezy som sedan pimpades med puts och glitter till årets luciakorteg e. I år fick jag sällskap av stina och Chimal. Vi tog transporten ner på Vretstorp eftersom det var isgata uppe hos oss, och som sagt dåligt broddade hästar. Nere på byn var det varken snö eller is när vi kom men det frös på, på asfalten under kortegen så Chimal fick lite problem. Stina gick med honom där det var värst underlag. Rezy klarade halkan bra och var för tillfället ifråga med 2 vagnar (med lucia och tärnor) med bjällror och tror jag räknade till 12 hästar, lugn som en filbunke tills vi lämnat av luciatåget vid Folkets hus och Stina, Jag och tågets enda islandshäst tog sällskap tillbaka till skolan där vi startat. Då började hon med sina jämfota skutt. Hon tyckte väl det räckte med skritt och det var dags för lite fart.

Bilden: Före uppsittning innan start från skolan. Chimal i silver och rezy i guld.

 

Ovido - Quiz & Flashcards