ankihansson

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Ann-Christine Hansson - 16 december 2014 18:15

Igår  måndag var vår hovslagare Lennart här. Trevlig kille, kanonbra med hästarna och duktig. Går alltid att bolla med honom, igår diskuterade vi sätt att underlätta för Niccolina ifall hon får problem med artrosen igen. Vi tittade även på röntgenbilderna tillsammans. Hästarna broddades så nu är de halksäkra. Det tar en hel arbetsdag att gå igenom gänget. Som tur är tar alla sina ¨egna¨ hästar så jag var klar till lunch. Efter rasten tog Lennart Kungen och Chimal.

   

Man behöver ju inte vara där precis hela tiden- När rezy skos är jag på plats nästan hela tiden för hon kan bli lite tjurig ibland. Passade på med bästa julpysslet, att laga hästtäcken!

 

När Niccan skos kan man ta en promis med hundarna och städa sadelkammaren. Kanonbra!

Charmör är ju ny så då var jag med hela tiden, men han är supersnäll.

På eftermiddagen hann jag med lite tvätt och administration, sen hade jag lektion.

Idag har jag ridit Niccan och Rezy, både mjuka och fina, Helen och jag öppnade ny bal åt hästarna, det är lite roddigt, för det ska på sidor och nät som alltid behöver lagas ( sönderbitet av hästarna) och så ska de fästas noggrannt för minsta foderspill. På e.m drog jag iväg till Laxå vårdcentral och sjukgymnasten. Nu har jag tröttnat på att hälsporren aldrig ger sig så nu fick de tejpa. Tränat har jag gjort i en och en halv månad. Man brukar ta inflammationshämmande medicin men jag fick en allergisk reaktion av ipren så det är kört. blev alldeles prickig. Nu får det fn gå över snart.

Sen vidare till Kumla och kära morsan. Vi fixade lite med förstoringen på datorn. Jag fick med mig äldsta dottern Malin med mig hem till Vretstorp. Hon jobbar på Hagaskolan i Kumla men bor i Örebro så henne ser vi inte så ofta. Min lilla hund Zessan är galen i Malin och gråter högljutt när hon kommer och när hon går. 

fixade lite kvällsmat o nu sitter jag här.

Ovido - Quiz & Flashcards