ankihansson

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Ann-Christine Hansson - 12 september 2014 14:22

Sitter och väntar på ett islandshästekipage från Örebro som kommer med en ny häst denna gång. Ska bli spännande att få träffa den. Matte har jag ju träffat förr med sin gamla häst. 
Idag har jag hunnit med lite administration på morgonen, vinkat av Bosse som tagit tåget till Göteborg och barn +barnbarn. Ridit en timme med Stina, rezy tyckte att sällskap+grusväg+uppförsbacke måste betyda distanstempo-galopp och försökte dra iväg, planen var dock trav och det slutade med studsgalopp hela vägen upp, sen lugnade hon sig och kunde galoppera samlat bakom Chimals lugna trav, efter en stund kunde även Rezy trava. 
Sen hundpromis, stallet, ank-pyssel, nu har vi sålt 5 st, 13 kvar till salu.

Av Ann-Christine Hansson - 12 september 2014 14:01



Onsdagens ridlektioner i Fjugesta var supertrevliga, Ägaren till gården är en mycket duktig ryttare, och vi filar på detaljer i hennes ridning och hennes dotters ridning.

Jag hade också två distansryttare efter det, en relativt ny för mig som elev och en som funnits med tidigare på avsuttna träningar. 
Igår var en hektisk dag. Vi var tvungna att byta ut några hösilagebalar vilket tog en god stund, efter det dök snälla grannen Niklas upp med sin grävmaskin och körde några skopor sand till ridbanan. Framåt eftermiddagen var det jobbdags, Rezy visade en hyfsat trevlig sida av sig själv när min elev Johanna tränade galoppombyten. Sen for jag ner till rinken i Vretstorp och träffade en av mina alltid lika glada elev på ponny, vi jobbade en hel del med övergångar, och som alltid fokus på sits, avspänning och balans.Väl hemma vid 20.00 bjöd maken på gratinerad hummer och ett glas vin.

Bilden nedan är från Pay och ride i Finnerödja i helgen som var. Stina med Chimal och jag och Rezy.

t  


Ovido - Quiz & Flashcards