ankihansson

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Ann-Christine Hansson - 24 september 2014 12:49

Gårdagens träningspass med Rezy gick kanon. Jag tränade övergångar mellan alla gångarter i alla kombinationer. Hon var klockren i höger varv, lite sämre i vä.  Jag fick även en tydlig aha-upplevelse som jag mycket väl vet om och också säger till mina elever. Vid ett tillfälle tittade jag på en vattenpöl o tänkte att den borde ha försvunnit eftersom det inte hade regnat på en dag. Bara det gjorde att övergången mellan galopp- skritt istället blev till trav. Tänk så lite, en tiondels sekund ur fokus kan göra så mycket. Idag har jag promenerat Niccan för andra gången så imorgon ska jag gå med henne 20 min. Rezy har fått sig en stunds klättring i skogen och i eftermiddag kommer en elev och tar lektion på henne. Det blir även elevbesök från Karlskoga idag.

Ovido - Quiz & Flashcards