ankihansson

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Ann-Christine Hansson - 19 september 2014 13:00

Fredag och tandläkarbesök. En tand har gått sönder och måste lagas, Vips så flög 2000 :- iväg.  

Jag har gått hos tandläkaren i Kumla sen jag var liten och alltid bytt. Jo, tandläkarna har bytts ut.
Ska försöka hitta lite energi idag, Var dåligt med det igår. Ska kolla Niccan, ev. rida Rezy, se till mina pelargoner i växthuset och plocka iordning för helgens arbete i Gränna och Linköping. Ska försöka ägna lite tid åt den Svenska officiella hemsidan för Centrerad Ridning som behöver uppdateras, eftersom jag är ansvarig för den. Ibland funderar jag på alla ideélla uppgifter jag har. Blir lite mycket. Med ålderns rätt kanske det är dags att börja trappa ner.

 

Av Ann-Christine Hansson - 19 september 2014 08:18

En av mina elever Camilla Kvarnström,
ligger på nittonde plats på världsrankingen i distansridning med hingsten Sokrates även kallad Sockan.
Hon satsar på att bli ännu bättre, bl.a genom att som min elev hitta bättre balans och följsamhet i sin ridning.
Sockan är 
bästa hingst inom distansen senaste fyra åren.  han har över 2000 godkända tävlingskm, utan en enda uteslutning. Han finns på Boo gård i Fjugesta och tar emot ston för betäckning.

Igår var jag ju på Rotarymöte i Hallsberg och fick berätta om mitt företag, jag presenterade även Viby kvinnligas gemensamma hemsida. Vi diskuterade även kommunens hemsida. Jag tycker att den borde vara mer levande eftersom det är via nätet mycket händer idag. Blev sen en tur i skogen på Rezy med Bosse o hundarna som sällskap.

 

På bilden Camilla här med Duhnder. Foto Gunilla Carlsson

 

Ovido - Quiz & Flashcards